Reklama

Chciała tylko pomóc siostrze. Padła ofiarą oszustów na blika

Redakcja wdi24
25/07/2024 18:25

Chcąc wyłudzić pieniądze oszuści za pomocą powszechnych komunikatorów podają się za członków rodziny czy znajomych i pod pretekstem pilnych płatności proszą o wygenerowanie kodu w systemie płatności mobilnych. Najczęściej tłumaczą to chwilowym brakiem dostępu do środków albo ustawionymi limitami na koncie, składając obietnicę szybkiego oddania " pożyczonych" pieniędzy. Tym razem czujność straciła mieszkanka powiatu wyszkowskiego, która chcąc pomóc siostrze, dwukrotnie udostępniła "jej" kody i w krótką chwilę straciła 1600 zł.

Oszust podając się za członka rodziny nawiązał z kobietą kontakt za pośrednictwem komunikatora, prosząc o pieniądze. Przy trzeciej prośbie wygenerowania kodu w systemie płatności mobilnych, kobieta zaniepokoiła się i postanowiła zweryfikować z kim rozmawia. Okazało się, że na koncie należącym do jej siostry doszło do włamania, a pożyczone pieniądze trafiły w ręce oszusta.

Policja apeluje, by:

  • potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie).

 

 

Źródło: mł.asp. Wioleta Szymanik/ KPP Wyszków
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo wdi24.pl




Reklama
Wróć do