
Chcąc wyłudzić pieniądze oszuści za pomocą powszechnych komunikatorów podają się za członków rodziny czy znajomych i pod pretekstem pilnych płatności proszą o wygenerowanie kodu w systemie płatności mobilnych. Najczęściej tłumaczą to chwilowym brakiem dostępu do środków albo ustawionymi limitami na koncie, składając obietnicę szybkiego oddania " pożyczonych" pieniędzy. Tym razem czujność straciła mieszkanka powiatu wyszkowskiego, która chcąc pomóc siostrze, dwukrotnie udostępniła "jej" kody i w krótką chwilę straciła 1600 zł.
Oszust podając się za członka rodziny nawiązał z kobietą kontakt za pośrednictwem komunikatora, prosząc o pieniądze. Przy trzeciej prośbie wygenerowania kodu w systemie płatności mobilnych, kobieta zaniepokoiła się i postanowiła zweryfikować z kim rozmawia. Okazało się, że na koncie należącym do jej siostry doszło do włamania, a pożyczone pieniądze trafiły w ręce oszusta.
Policja apeluje, by:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie