
Od 4 do 7 grudnia w Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej "Kopernik" realizowany był projekt "Innowacyjna Historia". Przy pomocy gogli VR uczniowie przenosili się w sam środek akcji, stając się bohaterami wydarzeń.
Projektu „Innowacyjna Historia” to przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki realizowany wspólnie z Fundacją Arte et Marte. Jak mówią jego twórcy, jest on odpowiedzią na problemy, z którymi mierzy się współczesna edukacja. W dobie pędzącego rozwoju technologicznego i powszechności internetu coraz trudniej jest dotrzeć do młodzieży używając klasycznych metod edukacji. Młode pokolenia przyzwyczajone są do komunikatów audiowizualnych, a przebodźcowane nadmiarem informacji często mają trudności z rzeczywistym zainteresowaniem i zaangażowaniem w przedmioty szkolne.
Celem projektu jest: Rozpowszechnienie nowych technologii jako skutecznych, angażujących narzędzi edukacyjnych, podniesienie kompetencji technologicznych młodzieży zwiększając ich szanse na przyszłym rynku pracy, wprowadzenie nauczycieli w technologię wirtualnej rzeczywistości jako efektywnego narzędzia edukacyjnego oraz podniesienie poziomu wiedzy historycznej wśród młodzieży.
Uczniowie wyszkowskich szkół mieli okazję uczestniczyć w tej niezwykłej lekcji historii w gościnnych murach CEZiU "Kopernik". Wyświetlane były dwa filmy w wirtualnej rzeczywistości: "Kartka z Powstania" oraz "Wiktoria 1920". Dzięki doświadczeniu technologii VR, otaczającego ich obrazu i dźwięku, młodzież przeniosła się w czasie i miejscu, dzięki czemu mogła niemal dosłownie "poczuć" historię.
(Źródło: CEZiU "Kopernik", innowacyjnahistoria.pl, gov.pl / zdjęcia: SP nr 3 w Wyszkowie)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie