Reklama

Zainstalowała aplikację, straciła blisko 9 tysięcy złotych

Redakcja wdi24
04/12/2024 13:08

Mieszkanka powiatu wyszkowskiego straciła blisko 9 tys. zł przez oszusta podającego się za konsultanta bankowego. Mężczyzna nakłonił ją do zainstalowania w telefonie odpowiedniej aplikacji "celem ochrony, zagrożonych środków na koncie". 

Wyszkowscy policjanci ostrzegają przez fałszywymi pracownikami banku. Jak zazwyczaj wygląda schemat ich działania?

Oszust dzwoni do konkretnej osoby i podaje się za konsultanta. Numer telefonu, z którego dzwoni fałszywy pracownik placówki bankowej często wygląda jak oficjalny numer banku, który można potwierdzić na stronie internetowej. Dzwoniący informuje o niepokojących transakcjach na koncie ofiary. Aby zapobiec i unieważnić te przelewy „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu wykonywanie zdalnych działań na smartfonie lub komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do urządzenia ofiary i tym samym konta, z którego dokonuje przelewy lub prowadzi rozmowę tak, że ofiara sama takie transakcje wykonuje na wskazany przez oszusta „bezpieczny numer konta”. Zdarza się, że tzw. „ konsultant” mając dostęp do konta, dodatkowo próbuje zaciągnąć kredyt na konto ofiary.

Tak właśnie było w przypadku kobiety, która zgłosiła się do Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie, ponieważ została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku.

"Wszystko wyglądało bardzo wiarygodnie. Na uwagę zasługuje fakt, że mężczyzna z którym rozmawiała mówił w języku polskim, ale ze wschodnim akcentem. Ostatecznie, kobieta dała się nabrać oszustowi i straciła  blisko 9 tys. złotych. Policjanci będą teraz prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy" - informuje podkom. Wioleta Szymanik z KPP w Wyszkowie. 

******************************

Policjanci przypominają i ostrzegają:
- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
- tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Źródło: KPP w Wyszkowie / oprac .red.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo wdi24.pl




Reklama
Wróć do