Reklama

Zmanipulowany przez cyberprzestępców wykonał ich polecenia. Stracił oszczędności

Redakcja wdi24
31/05/2024 18:14

Prawie 14 tys. złotych stracił mieszkaniec gminy Wyszków, po tym jak zaufał oszustowi podającemu się za pracownika banku. Mężczyzna wmówił 39-latkowi, że ktoś włamał się na jego konto i próbował wypłacić zgromadzone na nim pieniądze.

28 maja do Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie zgłosił się mężczyzna, który oświadczył, że padł ofiarą oszustwa. Z relacji mieszkańca gminy Wyszków wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika " banku". Oszust poinformował 39-latka o włamaniu na jego konto bankowe i nieudanej próbie wypłacenia pieniędzy. Chcąc wzbudzić zaufanie w rozmówcy poinstruował go, jak zabezpieczyć środki na koncie, które aktualnie są zagrożone. Po wykonaniu wszystkich jego poleceń, mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą internetowego oszusta. Z jego konta zniknęło blisko 14 tys. złotych.

Wyszkowscy policjanci apelują, o zachowanie ostrożności w kontaktach z obcymi osobami. Pracownicy banku nigdy nie proszą nas o hasła czy udostępnianie kodów Blik. Nie zlecają też wykonania przelewów lub wypłat gotówki. W przypadku otrzymania takiego telefonu należy natychmiast rozłączyć się, a wszelkie wątpliwości rozwiać w kontrolowanej rozmowie z pracownikiem banku, poprzez wykonanie telefonu na numer nam dotychczas znany lub podczas bezpośredniej rozmowy z doradcą, w najbliższej placówce bankowej. Policjanci apelują o czujność i ostrożność.

 

 

Źródło: mł.asp. Wioleta Szymanik / KPP Wyszków
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo wdi24.pl




Reklama
Wróć do