
Prawie 14 tys. złotych stracił mieszkaniec gminy Wyszków, po tym jak zaufał oszustowi podającemu się za pracownika banku. Mężczyzna wmówił 39-latkowi, że ktoś włamał się na jego konto i próbował wypłacić zgromadzone na nim pieniądze.
28 maja do Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie zgłosił się mężczyzna, który oświadczył, że padł ofiarą oszustwa. Z relacji mieszkańca gminy Wyszków wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika " banku". Oszust poinformował 39-latka o włamaniu na jego konto bankowe i nieudanej próbie wypłacenia pieniędzy. Chcąc wzbudzić zaufanie w rozmówcy poinstruował go, jak zabezpieczyć środki na koncie, które aktualnie są zagrożone. Po wykonaniu wszystkich jego poleceń, mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą internetowego oszusta. Z jego konta zniknęło blisko 14 tys. złotych.
Wyszkowscy policjanci apelują, o zachowanie ostrożności w kontaktach z obcymi osobami. Pracownicy banku nigdy nie proszą nas o hasła czy udostępnianie kodów Blik. Nie zlecają też wykonania przelewów lub wypłat gotówki. W przypadku otrzymania takiego telefonu należy natychmiast rozłączyć się, a wszelkie wątpliwości rozwiać w kontrolowanej rozmowie z pracownikiem banku, poprzez wykonanie telefonu na numer nam dotychczas znany lub podczas bezpośredniej rozmowy z doradcą, w najbliższej placówce bankowej. Policjanci apelują o czujność i ostrożność.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie