Reklama

Klienci zgłaszają awarie sieci, minister mówi o ataku hakerskim

Redakcja wdi24
13/06/2023 12:01

Dziś od samego rana klienci usług internetowych zgłaszają awarie i problemy z dostępem do różnego rodzaju usług online. Minister cyfryzacji informuje natomiast o ataku hakerskim na ePUAP.

Platforma Downdetector monitorująca problemy i przestoje w czasie rzeczywistym na podstawie zgłoszeń od użytkowników zbieranych z całej sieci, odnotowała takie zgłoszenia m.in. od serwisów takich jak Home.pl, Gmail, Plusa czy T-Mobile.

Z kolei minister cyfryzacji poinformował rano na swoim Twitterze o ataku DDoS (Distributed Denial of Service – rozproszona blokada usług) na ePUAP – platformę służącą do załatwiania spraw urzędowych online.

Komunikaty pojawiają się także w mediach społecznościowych: „Informujemy, że od godzin porannych obserwujemy utrudnienia do strony home.pl, w tym – poczty i panelu”. T-Mobile – „Drodzy klienci, dziś rano wystąpiły problemy z naszymi systemami, co spowodowało przejściowe utrudnienia w obsłudze klienta oraz działaniu transmisji danych w części ofert”.

AKTUALIZACJA

Po publikacji materiału na temat awarii Internetu otrzymaliśmy oświadczenie z biura prasowego home.pl:

"W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce. Pomimo że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług".

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo wdi24.pl




Reklama
Wróć do