
Dziś od samego rana klienci usług internetowych zgłaszają awarie i problemy z dostępem do różnego rodzaju usług online. Minister cyfryzacji informuje natomiast o ataku hakerskim na ePUAP.
Platforma Downdetector monitorująca problemy i przestoje w czasie rzeczywistym na podstawie zgłoszeń od użytkowników zbieranych z całej sieci, odnotowała takie zgłoszenia m.in. od serwisów takich jak Home.pl, Gmail, Plusa czy T-Mobile.
Z kolei minister cyfryzacji poinformował rano na swoim Twitterze o ataku DDoS (Distributed Denial of Service – rozproszona blokada usług) na ePUAP – platformę służącą do załatwiania spraw urzędowych online.
Komunikaty pojawiają się także w mediach społecznościowych: „Informujemy, że od godzin porannych obserwujemy utrudnienia do strony home.pl, w tym – poczty i panelu”. T-Mobile – „Drodzy klienci, dziś rano wystąpiły problemy z naszymi systemami, co spowodowało przejściowe utrudnienia w obsłudze klienta oraz działaniu transmisji danych w części ofert”.
AKTUALIZACJA
Po publikacji materiału na temat awarii Internetu otrzymaliśmy oświadczenie z biura prasowego home.pl:
"W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce. Pomimo że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług".
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie