Reklama

Modernizacja linii kolejowej Tłuszcz - Ostrołęka. Będzie rewolucja?

Redakcja wdi24
22/02/2024 15:12

W planach nowy most kolejowy, nowe kładki, przystanki, przejścia… i to dopiero początek tego, co szykuje w powiecie wyszkowskim firma BBF Sp. z o.o. na podstawie umowy z PKP PLK S.A. W fazie przygotowawczej jest projekt modernizacji linii kolejowej nr 29 na odcinku Tłuszcz - Ostrołęka. Jednym z wymogów projektu jest przeprowadzenie spotkań informacyjnych mających na celu przedstawienie docelowego zakresu inwestycji.

Projekt zlokalizowany na terenie naszego powiatu obejmie gminy: Długosiodło, Brańszczyk, Rząśnik, Zabrodzie i Wyszków.

W całym procesie prac w ramach analiz przygotowano 3 różne warianty tego, nie da się ukryć, dużego projektu, jakim jest modernizacja linii kolejowej Tłuszcz - Ostrołęka. Na spotkaniu będzie prezentowany wariant II - uznany za rekomendowany.

Ogólny zakres prac na linii kolejowej nr 29 obejmie m.in.:
- dobudowa drugiego toru na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka,
- uzyskanie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich 160 km/h wraz z elementami dla 200 km/h (geometria linii w miejscach, gdzie wykazuje ona podatność modernizacyjną),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez przebudowę na skrzyżowania dwupoziomowe części przejazdów kolejowo – drogowych, zmianę kategorii oraz likwidację i budowę dróg równoległych,
- budowa nowych punktów obsługi podróżnych (przystanków i stacji) oraz modernizacja istniejących,
- przebudowa układu torowego stacji Ostrołęka i Wyszków w celu umożliwienia strefowania pociągów regionalnych na stacji,
- budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 34, 29, 35, która umożliwi przejazd pociągów z kierunku Małkini, Tłuszcza w kierunku Szczytna,
- odbudowa stacji Dalekie i Goworowo,
- dostosowanie stacji do obsługi pociągów towarowych o długości min. 750m.

Planowane lokalizacje stacji i przystanków osobowych:

Grzegorzewo - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,

Mostówka - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowego peronu,

Lucynów - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,

Rybienko - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,

Wyszków Miasto - budowa nowego przystanku w pobliżu ul. Serockiej,

Wyszków - budowa nowych mostów kolejowych na rzece Bug wraz z kładką pieszo-rowerową,



Wyszków dworzec - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowych peronów, likwidacja istniejącej kładki i budowa przejścia pod torami,

Leszczydół - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji
Dalekie - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowych peronów w nowej lokalizacji w pobliżu ul. Czarnej Jagody dojście na perony z nowego przejście podziemnego,

Zygmuntowo - budowa nowych peronów w nowej lokalizacji przystanek przeniesiony ok. 900 m na północ,

Stare Bosewo - d. Przetycz - modernizacja stacji wraz z budową nowych peronów, dojście z przejścia podziemnego na perony wraz z dowiązaniem do nowego budynku dworca,

Prabuty - budowa nowych peronów w nowej lokalizacji (ok. 700 m na południe).

Rozwiązania, jakie są proponowane dla gmin Zabrodzie, Brańszczyk, Wyszków, Rząśnik zostaną zaprezentowane 27 lutego o godz. 17.00 w budynku CKU w Wyszkowie. Na terenie gminy Długosiodło - 28 lutego, godz. 19.00, Dom Kultury ul. Królowej Jadwigi 36, 07-210 Długosiodło. 

W pierwszej części spotkania przedstawione zostaną rozwiązania wybranego wariantu w zakresie planowanego układu torowego, stacji i przystanków, przejazdów i układów drogowych oraz innych obiektów inżynieryjnych (kładki i przejścia dla pieszych i rowerów). W drugiej części uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań do proponowanych rozwiązań.

Szczegóły: Kliknij TU

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Aktualizacja: 28/02/2024 18:28
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo wdi24.pl




Reklama
Wróć do