
W planach nowy most kolejowy, nowe kładki, przystanki, przejścia… i to dopiero początek tego, co szykuje w powiecie wyszkowskim firma BBF Sp. z o.o. na podstawie umowy z PKP PLK S.A. W fazie przygotowawczej jest projekt modernizacji linii kolejowej nr 29 na odcinku Tłuszcz - Ostrołęka. Jednym z wymogów projektu jest przeprowadzenie spotkań informacyjnych mających na celu przedstawienie docelowego zakresu inwestycji.
Projekt zlokalizowany na terenie naszego powiatu obejmie gminy: Długosiodło, Brańszczyk, Rząśnik, Zabrodzie i Wyszków.
W całym procesie prac w ramach analiz przygotowano 3 różne warianty tego, nie da się ukryć, dużego projektu, jakim jest modernizacja linii kolejowej Tłuszcz - Ostrołęka. Na spotkaniu będzie prezentowany wariant II - uznany za rekomendowany.
Ogólny zakres prac na linii kolejowej nr 29 obejmie m.in.:
- dobudowa drugiego toru na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka,
- uzyskanie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich 160 km/h wraz z elementami dla 200 km/h (geometria linii w miejscach, gdzie wykazuje ona podatność modernizacyjną),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez przebudowę na skrzyżowania dwupoziomowe części przejazdów kolejowo – drogowych, zmianę kategorii oraz likwidację i budowę dróg równoległych,
- budowa nowych punktów obsługi podróżnych (przystanków i stacji) oraz modernizacja istniejących,
- przebudowa układu torowego stacji Ostrołęka i Wyszków w celu umożliwienia strefowania pociągów regionalnych na stacji,
- budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 34, 29, 35, która umożliwi przejazd pociągów z kierunku Małkini, Tłuszcza w kierunku Szczytna,
- odbudowa stacji Dalekie i Goworowo,
- dostosowanie stacji do obsługi pociągów towarowych o długości min. 750m.
Planowane lokalizacje stacji i przystanków osobowych:
Grzegorzewo - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,
Mostówka - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowego peronu,
Lucynów - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,
Rybienko - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji,
Wyszków Miasto - budowa nowego przystanku w pobliżu ul. Serockiej,
Wyszków - budowa nowych mostów kolejowych na rzece Bug wraz z kładką pieszo-rowerową,
Wyszków dworzec - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowych peronów, likwidacja istniejącej kładki i budowa przejścia pod torami,
Leszczydół - budowa nowych peronów w istniejącej lokalizacji Dalekie - przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowych peronów w nowej lokalizacji w pobliżu ul. Czarnej Jagody dojście na perony z nowego przejście podziemnego,
Zygmuntowo - budowa nowych peronów w nowej lokalizacji przystanek przeniesiony ok. 900 m na północ,
Stare Bosewo - d. Przetycz - modernizacja stacji wraz z budową nowych peronów, dojście z przejścia podziemnego na perony wraz z dowiązaniem do nowego budynku dworca,
Prabuty - budowa nowych peronów w nowej lokalizacji (ok. 700 m na południe).
Rozwiązania, jakie są proponowane dla gmin Zabrodzie, Brańszczyk, Wyszków, Rząśnik zostaną zaprezentowane 27 lutego o godz. 17.00 w budynku CKU w Wyszkowie. Na terenie gminy Długosiodło - 28 lutego, godz. 19.00, Dom Kultury ul. Królowej Jadwigi 36, 07-210 Długosiodło.
W pierwszej części spotkania przedstawione zostaną rozwiązania wybranego wariantu w zakresie planowanego układu torowego, stacji i przystanków, przejazdów i układów drogowych oraz innych obiektów inżynieryjnych (kładki i przejścia dla pieszych i rowerów). W drugiej części uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań do proponowanych rozwiązań.
Szczegóły: Kliknij TU
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie