Budowa nowej przeprawy przez Narew na styku gmin Rzewnie i Rząśnik idzie jak burza. Jak poinformowano podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Wyszkowskiego, wykonawca deklaruje wcześniejsze zakończenie inwestycji – nawet o rok szybciej, niż zakładał pierwotny harmonogram.
– Wykonawca zadeklarował wcześniejsze zakończenie i rozliczenie inwestycji oraz oddanie jej w trzecim kwartale 2026 roku – przekazał wicestarosta Tadeusz Kuchta.
To oznacza, że już latem 2026 roku kierowcy i rowerzyści będą mogli przejechać nowym mostem. Wcześniej mówiono o terminie wakacyjnym 2027 roku, więc przyspieszenie jest znaczące.
Wspólna inwestycja samorządów
W związku z nowym terminem wójt gminy Rzewnie zwrócił się o przesunięcie finansowania, jakie Powiat Wyszkowski miał przekazać na budowę mostu w latach 2026–2027. Ostatecznie kwota 1,5 mln zł trafi do gminy Rzewnie – lidera projektu – już w przyszłym roku. Stosowne uchwały i zmiany w budżecie zostały przyjęte przez Radę Powiatu.
Przypomnijmy, że most połączy miejscowości Nowe Łachy i Nowy Lubiel, które do tej pory rozdzielała szeroka Narew. Nowa przeprawa znacząco poprawi dostępność komunikacyjną północno-wschodniego Mazowsza i – jak podkreślają samorządowcy – ma stać się impulsem rozwojowym dla całego regionu.
1 kwietnia 2025 roku starosta wyszkowski Marzena Dyl i wicestarosta Tadeusz Kuchta przeszli po raz pierwszy nową konstrukcją na drugi brzeg rzeki – symbolicznie otwierając nowy etap inwestycji.
Most w liczbach
Projekt realizowany jest we współpracy kilku samorządów. Liderem inwestycji jest Gmina Rzewnie, która wraz z Powiatem Wyszkowskim, Powiatem Makowskim i Gminą Rząśnik pozyskała dofinansowanie z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego – aż 40 mln zł pochodzi z funduszy województwa.
Udziały finansowe poszczególnych partnerów wynoszą: Powiat Wyszkowski – 2,5 mln zł, Powiat Makowski – 3 mln zł, Gmina Rząśnik – 2,5 mln zł, Gmina Rzewnie – 2 mln zł.
Budowa rozpoczęła się latem 2024 roku. Pierwsze prace ruszyły w czerwcu, a w sierpniu odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego – relacjonowana przez naszą redakcję jako jedyne medium z powiatu wyszkowskiego. Czytaj: Budowa mostu na Narwi. Symbolicznie wmurowano kamień węgielny
Most będzie miał 250 metrów długości, a z drogami dojazdowymi – około 600 metrów. Główne przęsło nad nurtem Narwi powstaje w systemie podwieszonym, z rozpiętością 104 metrów. Stalowa konstrukcja zostanie podwieszona do pylonów, a jezdnia o szerokości 6 metrów uzupełniona będzie o ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów. Zakres inwestycji obejmuje również budowę infrastruktury drogowej po obu stronach rzeki.
„Roboty idą wytrwale” – komentują mieszkańcy
Tempo prac chwalą sami mieszkańcy. W komentarzach pod naszymi materiałami wideo z budowy mostu można przeczytać m.in.: „Roboty idą cały czas. Pracują robotnicy wytrwale!!! Wczoraj widziałam”, "Rośnie jak na drożdżach".
Pozytywne nastroje potwierdzają samorządowcy. Już w lutym 2025 roku wójt gminy Rząśnik informował, że wykonawca realizuje kolejne etapy z wyprzedzeniem. Teraz, podczas ostatniej sesji, te informacje oficjalnie potwierdziło starostwo wyszkowskie.
Zobacz nasze wideo z lotu ptaka z budowy mostu (czerwiec 2025) poniżej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie